Don't you worry

Det var den veckan. Tung har den varit och är lite rädd för att nästa vecka inte kommer bli mycket bättre? Känns som om skoluppgifter och lektioner börjar komma ut ur öronen snart..
 
Att man blir äldre behöver inte alltid betyda att man blir klokare - det bevisades igår. Blev en lite annorlunda ridtur när gamle (18åriga) hästen började bråka och jag envisades emot, vilket ledde till att hästen snubblade när marken var ojämn (vi fajtade alltå över snödrivor, gräsmattor och uppe på vägen...), så ja, hästen föll omkull. Slog huvudet ganska hårt i marken, benet lämnade under hästen och tummen kändes som om den gått åt h*elvete. 
 
Pappa kom med mig till första hjälpen direkt från stallet och jag fick min tumme/hand inpaketerat. Inte gips ändå, vet inte riktigt vad detta "material" heter, höhö. Annars så var det bara ytsår och svullnad, speciellt knä fick struk. 
 
Idag känns det som att allt tar sjukt och att hela kroppen är öm. Käken, nacken, knä, vaden, ryggen.. Ajaj.
 
Nu väntar jag bara på att tummen ska bli frisk så jag får hoppa upp på hästen pånytt. Sådant här går ju inte för sig! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0