Kemiö, dag 1

Första tävlingsdagen avklarad och kan inte säga annat än... Ååh jag älskar tävlingar!!

Stämingen, så många, många hästar (tror det var över 1000 starter på hela helgen!), Stallsområdet där hästarna bor i tillfälliga boxar... Ja, allt är så trevligt. Jag kunde flytta till en tävling. Jag vill börja tävla mer, mer, mer!

Så, hur gick det idag då? Allu har uppfört sig exemplariskt och hans bana var egentligen riktigt, riktigt bra. Han hoppade stora fina hopp och var inte i en enda bom och han var annars också... Bra! Såklart kunde banan ändå inte gå utan att jag ballade bort mig som jag alltid gör. Varenda tävling. Varenda bana. Så, en vägran blev det. Men det gör inget, för det var ju mitt fel! Och imorgon ska vi mala då det är dags för derby!!

Ojojoj så mycket text. Men detta måste jag ju ännu skriva upp! (ner?) Ja, på kvällsprogrammet stod fotbollsmatch som spelades av ryttare. Speakern tyckte då "alla och följa med på fotbollsmatchen ikväll så ni får se då ryttare sportar också och inte bara festar på helgerna"! höhö. Där ser man. Ryttare är partypeople!

Och så vill jag också tillägga att min kväll består av endast en somersby och några avsnitt solsidan. (Viktigt info)

Ps. Våra ridprestationer syns live på nätet under hela helgen så hejaheja alla och se på hevosia.com!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0