Liknar ja en finn??

En bra dag idag. Hittills åtminstone...

Har fått prata engelska på arbetet med en gubbe som börjat arbeta där idag, vet inte hur länge han ska vara? Ni kunde förundras över mina talkunskaper, verkligen! Mina dålda talanger visade sig idag, jag sade "yes"!

Så var det en gullig gammal tant som pratade på, ååh, hon var söt! Så var det en kund  som jag började prata med på finska, men så märkte jag att han pratade svenska så jag bytte om till svenskan jag också. Han undrade då att "talar tu svensk?" jag " joo" han "fövii dzoo int du he fråån fösta byrjani? siir ja uut som en finn? Ja måst noo faa heim å raka me i så fall!" haha, han var lite rolig. Så var det en gumma som började prata om sina raskatter, att de äter bara fin mat, och en ny sort ska det vara nästan varje gång. Sådana katter skulle jag inte vilja ha.

Nu kom jag nyss hem, ska ta något att äta och sedan ska jag och rida R. Lite hopp kommer det väl också att bli, roligt roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0