Ypäjä

Resan blev lång. Längre än vi förväntat oss. På lördags morgonen åkte vi iväg med bil till ypäjä. Väl framme lastade vi ur, for och red och sedan satte vi oss i bilen igen och körde iväg till mina kusiners hus där vi skulle övernatta. På natten drömde jag en massa mardrömmar....
På söndags morgonen åkte vi tillbaka till Ypäjä. Vi tittade först på de första klassera, vilka var ponnyklasser. Sedan var det min tur. 115cm AM5 var första klassen jag skulle delta i. Grundbanan gick 0, så jag slapp till omhoppning med ca. 7-8 andra. På omhoppningen rev han kombinationens b-del, eftersom han drog till vänster så mycket. Annars hoppade han riktigt, riktigt fint! Sist och slutligen blev vi ändå placerade som trea! I klassen deltog 56 ekipage om jag minns rätt, varav 13 placerade sig.
Nästa klass var 125cm, juniormästerskapsklassen. Början gick helt bra, men så kom vi till en trekombination med långa avstånd och fick ett litet inhopp på a-delen, så han rev både b, och c-delen där. Så kom vi också lite för hårt mot ett räcke, så det hindret fick vi också en rivning på. Men eftersom det är alltid lätt att vara efterklok vet jag nu precis vad jag skulle ha borda göra för att ha fått det att gå vägen. Men, riktigt nöjd är jag i alla fall! Det var inga många 0-resultat överlag heller. Och bästa ryttaren från Österbotten var jag ju i alla fall. ;)

Nu ska jag återvända till köket och prata med folket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0