Årsresumé 2013

Mitt 2013. Året har gått både upp och ner, överlag är jag faktist inte så nöjd med året som gått. Tävlingssäsongen blev mer eller mindre förstörd, jag lät andra männniskors åsikter påverka och irritera mig, sket i en kurs i skolan, gjorde för lite somriga saker på sommaren... Men ja, det har ju varit bra stunder också, det ska vi inte glömma.
 
Januari började fint med hästhandel, I couldn't have been happier! Skolan fortsatte efter julen och kan tänka mig att jag var lika deprimerad då som jag är nu, haha. 
 
Criano första dagen hos oss. 
 
I februari "hamnade" jag tillbaka till Prisma, haha. Tyckte väl jag behövde "extra" pengar? Det var ockå i februari jag flög som en liten vante i snödrivan när Rino slänge bock 1 och 2 som jag skrivit i ett tidigare blogginlägg. 12 februari ägde också fastlaskiainen rum vilket var ganska så roligt ju! Minttukakao kl 11 på morgonen och ja i den stilen gick det väl allt tills sent på kvällen då natten avrundades med calzone pizza som vanligt....
 
I Mars åkte vi iväg på vår första? andra? Hoppträningar med Rino. Nu när jag ser på filmen kan jag bara skratta och nästan skämmas över hur det ser ut, nöjd över att förändring verkligen har skett. Tur det!! Om ni vill se eländet finns det att ses här; http://www.youtube.com/watch?v=yPOCF16BK28
Vi hade sportlov, och veckan därpå åkte vi med gänget till Ylläs och hade en bra "extra" semester där. Klabben förgyllde vår resa, höhö...
 
 
I april hade jag faktist skolan ganska på klart redan? Rino gjorde framsteg och det kändes bättre och bättre med honom. Tränade en gång på gymmet och hade allt sjuka muskler överlallt så jag inte kunde gå. Tydligen gjorde jag inte så mycket spännande eftersom jag inte skrivit i bloggen riktigt mycket mer än det, haha. 
 
 
I maj fick vi redan ganska bra med värme hit till oss vilket såklart var bara positivt. En lägenhetsjakt började eftersom jag, emma och annalina skildes åt </3 Gjorde tävlingsdebuten med Rino och hade en utekväll i jeppis med Noora och co! Rino fyllde år vilket firades med en terrängtur i fina sommarvädret.
 
 
Juni månad.. Ja, midsommar var det ju då! Campade i tält i Kalajoki och njöt av sommarvärmen. Roligt. Var ridlärare på ridläger så spenderade mina dagar där, plus på jobbet i prisma. Telefonen var på service vilket ledde till absinensbesvär, och tittade alltför mycket på dragon's den. Galopptränade med allu på travbanan några gånger.
 
 
I juli tävlade jag med superAllu som var på hugget på tävlingarna och nappade åt sig placeringar i princip allt. Jag tappade telefonen i wc byttan vilket inte var så bra, förstås. Vi hittade också en lägenhet dit vi skulle flytta in på hösten! Denna gång skulle jag bo med gubben..
 
 
Augusti åkte vi på resa till Italien, Garda. Körde runt med bilarna längs sjön alla vägar så hann se en del. Så var vi ockå uppe på berget monte baldo vilket var det mest skrämmande jag gjort på länge, haha. Förstås hade jag ingen kamera med på resan så lite sämre med bilder därifrån......... Allu fortsatte leverera och placerade sig som vanligt ;)  
 
 
Nu undrar jag verkligen vad jag gjort i September eftersom jag inte har ett enda blogginlägg från det! Skolan började i alla fall, vilket betydde att jag och annalina var klasskompisar igen. Jag lekte hemmafru i vasa och höll ordning i lägenheten och gillade att laga mat.... Allu "mala" i jeppis och jag red för att vinna, men en ryttare som väntade på sin tur hamnade i min väg och förstörde då min ritt vilket gjorde hela alltihopa lite confusing. Det slutade med att jag fick delad första plats. 
 
 
Oktober månad började vi dressyra oss på allvar. Skolan rullade väl på och höstlov hade vi väl också. 
 
 
I november fyllde jag som vanligt år! Det firades med firmafesten vid amarillo, vilket passade hur bra som helst! Hade lämnat efter ca 15 uppgifter i kostnadskalkyleringen och hade super tråkigt i vasa. Hade ändå en uppiggande tortilla & vinkväll med vasabrudarna (varav ingen av dem egentligen är från vasa haha, ja, förutom Anna!) Denna månad blev jag trött på min Prestige sadel så köpte en ny, haha. 
 
 
December kom och gick. Köpte min nya telefon, stressade sönder med skolan och gjorde många terrängturer. December är ju också känd för den månad då det finns mest "att fira", haha, så ja, ganska mycket blev det väl? Dessutom jobbade jag ihjäl mig så det är bäst att det blir en massiv lön i januari!! haha.........
 
 
 Mitt år i en nötskal var detta alltså. Som sagt, är inte så värst nöjd med 2013 och ser väldigt mycket mer fram emot 2014. Det ska bli en superbra år på många plan! Som vanligt har jag inga desto mer framtidsplaner, chillar bara och låter allt flyta på, enkelt alltså. Lite mål har jag ändå satt för mig själv som jag vill uppfylla, och så får bara tiden visa resten.....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0