Cause you burn with the brightest flame

Glöm allt vad jag skrivit om att kanske inte vara världens duktigaste elev
- idag har jag varit det påriktigt!
 
 Har varit i skolan i ett streck 7½ h (vilket alltså inte skett typ aldrig förr?) och så har jag tagit på mig en utmaning att klara Tyska B1 kursen som började idag... Ehehe, B1 betyder alltså att kursen är för dem som redan kan lite tyska från förr. Och ja.. Mina tyska kunskaper är ganska långt "Guten tag. Mein name ist johanna, ich bin neunzhen jahre alt, ich komme aus nedervetil. Ist du verheiratet? Wie heißen sie? Wie gehts. Tschüss." Men så ska vi ju ändå komma ihåg att det bara är en bråkdel av vad jag minns från handels, hehehe.. Nämen äsh, detta är min mission för året - att klara kursen! Är typ sämst av alla för tillfället men nu ska det minsann pluggas pluggas pluggas! Läsa på tyska, tittas på tv-serier på tyska, och framförallt titta hästar på/från tyskland....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0