Självdiciplin

Världens sämsta självdiciplin. Kvällens planer var att packa, duscha, lacka naglarna och läsa på ett "prov" jag ska göra på lian. Vad har jag fått gjort under de senaste 2 timmarna? Jo, duschat. Och hämtat resväskan. Fint Johanna, fint!

Så, vart är det jag ska? Helsingfors för att träffa min barndomsvän Janika! Så det blir lite shopping och lite party. Eller nej, ordentligt med party. Måste ju få festa loss och glömma alla tråkigheter eller hur? Fast nåja, jag gör ju kanske möjligtvis en elefant av en fluga (typ??). Inte är det väl så illa som mitt humör låter det bli, egentligen, alla saker har ju sina bra och dåliga sidor?
Idag har jag hursomhelst haft mer dåliga tankar än bra. Skrev ett arbetskontrakt. Det är väl bra? Men, då kommer ett men, ett men som förstör det roliga i att få ett arbete. Och så är det ord, ord som man inte vet hur man ska tolka. "action speaks louder than words". Om det gör det i detta fall är svårt att veta. Ord och "action" går inte ihop. Förvirrande??? JA.
Jag blev sagd att "de är roligt att vara galen". Det är det. Men, (kanske jag mognat nu?), några gränser måste man dra, någon klarhet måste man ha i saker. Det är den klarheten som nu saknas totalt, den klarheten som jag vill få fram så man kan fortsätta med sitt liv åt något håll. Ingen utomstående vet hur det står till, det vet vi inte själv heller. Det är det värsta. Nu har jag i alla fall lust att skriva hur mycket "djupt" som helst, så bäst att slutar före det blir ännu mer känslosamt. Jag vill inte vara känslosam. Jag är inte det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0