Tystnad och funderingar

Sitter hos Lenas och gör... Inget? Vi sitter i köket och är tysta. Och vet ni vad? Det är riktigt skönt. Ibland är tystnad bara bra. Sällskap utan ord, höhö.

För övrigt har vi kanske tänkt på framtiden? Jag har tänkt på framtiden, mer rättare sagt. Jag vet vad jag vill nu. Jag har velat det förr också men varit för osäker på.. Ja? Vad har jag egentligen varit så osäker på?? Jag skyller på att jag var/är så ung, att jag inte vågade ta ett så stort steg mitt i allt. Men nu redan känner jag mig redo, redo för framtiden! Detta år, nästa år, har en bra feelis för nuet och den kommande tiden framöver. Ja, det går bra nu.

Så? Nästa sommar ska jag göra det jag vill göra. Jag ska inte låta rädslan eller osäkerheten förstöra min framtid. Ja, det mesta handlar väl egentligen om rädsla? Tog en funderare om varför jag inte gett iväg mig redan och av alla orsaker kom jag i slutändan alltid fram till rädslan. Varför ska den vara där och spöka och förstöra? Jag vill inte vara rädd! Jag vill inte vara en sådan människa som ångrar saker jag inte gjort. Jag ska göra, pröva och därefter först ångra om det så blir!

Men nåja, jag litar på att allt ordnar sig på ett eller annat sätt. Det brukar det ju alltid göra?

Det här är min dröm och om jag själv är dum nog att inte hålla fast i det får jag ångra mig hela mitt liv, det vet jag!

Så vad gör vi nu? Håller tummarna uppe för min framtid såklart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0