Unbreakable, like nothin' could go wrong

Turistande. Vi har verkligen turistat ikväll! Först lite shopping från morgonen förstås, men mot kvällen gav vi oss av till Buckingham Palace. (Heter det så? Fick höra av mitt resesällskap att jag är oanmänbilldad. Det tror jag vissa andra också håller med om?) Hursomhelst, vi hälsade alltså på i kungaslottet, i några stora parker med fina namn, fotade BigBen (som faktist var mindre än jag föreställde mig!), gick runt i Harrods och tittade på Luis Vuitton väskor med 4 siffriga prislappar på, överdrivet stora sängar, glittriga smycken och fina salar med marmorgolv. Det var sjukt. poserade med telefonkiosker, de klassiska röda ni vet. Så var vi faktist och snurrade ett varv runt i London eye. Jag och emma var lite rädda för höjden men äh, det gick väl fint? Häftigt var det i alla fall!

Efter allt gående är inte bara fötterna trötta så det blir nog att stänga ögonen en stund nu och vänta på morgondagen.

Ps. Vid frukoststället fanns inte det bröd jag ville ha så en söt kille (man?) gjorde en åt mig. Han sa att "it's a special one" med en härlig bred flin när han gav den till mig. Hur sött?! Och i en annan affär var en man färdig att anställa mig där ifall jag flyttar hit. Haha. (Nej tack ändå) Men varför är inte Finländare lika utåtriktade, skojiga och trevliga? Dessutom säger alla här "sorry" ifall man lite stöter till en. (vilket händer x antal gånger per dag) I Finland? Där tittar man stressat på en och tänker något "bitch" liknande i huvudet och knuffar tillbaka om man har chansen. Eller så är det bara jag.

Jag gillar alltså fortfarande läget. Imorgon ska vi till vaxmuseét. Där gillar jag Johnny Depp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0