London, fre

En heldag med shopping och skratt! Fötterna blev en aaaaning trötta efter 8(?) timmars gående. Oxford street och bond street är sedda. Emellanåt gick vi in på smågator så gud vet var vi var. Shoppade lite nödväniga saker (allt är ju nödvändigt!) och imorgon ska vi ut och handla lite till. Och se lite sevärdheter.

Sjukaste med allt är att då man går in till en affär tänker man att "oj vad stort och öppet!". Man går en bit längre in och finner trappor en våning upp. Och ennu en. Och ennu en. Och ennu en. Hur stor kan en affär egentligen vara??

Och Primark. Hur kan det vara så billigt? Hur kan det vara så mycket folk?? Två stora våningar och tusentals galna människor. Det var en upplevelse!

Människorna då? Jo de är hur vänliga och roliga som helst! Morgonen började glatt på "Pret" där vi åt morgonmål och fick skratta åt den sköna personalen som dansade i musikens takt eller otakt. Några killar slängde en "uu i like it" komplimang och en annan kille ville ta bild tillsammans med mig och Jack Sparrow. Ja, jag har träffat på honom idag även fast vi inte var på besök i vaxmuseét!

Så har vi kines-slavar här på vårt lyxhotell. Hunkkar som grannar. Egentligen finns det hunkkar överallt! En hottis-servitris på restaurangen har jag dräglat på under hela måltiden och han fick oss att skapa överdrivna tankar och historier också. Emma får ta prinsen och bo i slott, jag vill ju ha hottis-hunken!!


Behöver jag säga att jag gillar detta? Allt är så annorlunda, stort, roligt, nytt, proffisgt. Tråkiga lilla finland med sina tråkiga lilla människor. Nu vill jag då alltså bara ha en rik man och flytta till London.

Sorry för så långt inlägg men jag måste ju ha någonstans att skriva ner allt mer eller mindre oviktigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0