Avatar och pant

Nu är vi tillbaka från bion! Blev lite hinder på vägen, ehhehe....

Skulle gå och panta våra 6 plastpåsar med pant, vid k-market fungerade inte apparaten så vi gick vidare till Halpa-halli. När vi hade pantat färdigt våra närmare 200 pantflaskor och burkar och gick till kassan för att ta ut pengarna sade kassörskan att hon kan ge högst 5€ av hela summan. 5€??!?!?!?!?!??! Av 200 pantflaskor?? Nej härrejävlar. Vi gick upp i protest och de hade problem med vad de skulle göra med oss. Till sist fick vi i alla fall alla våra pengar och sprang ut därifrån för att hinna på bio..
Kom lite försent till avatar, men hann ändå se själva filmen från början (tack för reklamerna). Filmen var ju 3d, så coola brillor fick vi ha! Fast mina var lite för stora så de föll bara ner helatiden och jag såg ut som en gammal moffa. (Eller kändes så i alla fall. Förutom att jag inte kan vara en moffa). Så fick jag se den för 5€ eftersom jag hör till PAM (en fackförening) fast den på riktigt kostar 12€ att se.

Nu blev det en hel del text så hoppas någon enstaka duktig pojke eller flicka orkade läsa allt, hehe.




Och tack till Kia, (http://kiiika.blogg.se/) för förklarningen hur man får in en youtubefilm, haha ;)

Kommentarer
Postat av: Mattiasolivia

Very good guestbook. Interesting!

2011-11-24 @ 11:19:12
URL: http://mattiasolivia.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0