Ridning

Haha. Jag skulle ta in min finastefina häst, men han ville inte komma. Jag öppnade grinden till hagen och satte mig ner in i stallet på en stol och tog en skopa med havre i handen och hoppades på att han skulle komma. Men nejdå, han menade inte tro sina ögon heller då grinden var öppen, han stod framför den men förstod inte att han kunde komma ut själv. När han sedan kom ut ur hagen lämnade han och mumsa i sig gräs. Hmm. Där satt jag i 28 minuter och väntade på honom. Envist? Javisst! Efter att jag ridit honom "fick" jag rida klumppehästen. Vi slåssdes.. Slåssades? Slogsta? Slåsses? Haha, nu vet jag inte hur man ska säga det, men i alla fall, så slåssades vi riktigt ordentligt framför en lite större vattenpöl. Dumma häst. Till slut vann jag ändå, och fick klimppen att igenom vattenpölen. Det var inte illa det! Nu bara päivien viemää tar slut ska jag gå och rida R. Men.... Jag är trött.


heip.

Kommentarer
Postat av: Denam5

Slogs ;)

2008-10-18 @ 19:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0