städa, städa....

...varje freda också varje jul, de tycker ja ee kuul! Pippi sjöng visst så. ;) Jag tycker inte om att städa varje fredag. Nejnej, men precis just nu idag tycker jag faktiskt att det har varit roligt att städa. Jag har inte haft alls bråttom, bara gjort vad jag velat, och plockat undan på emellanåt. Nu närmar sig klockan 2, och städdagen för mig började redan kl. 11. Roligt att städa faktiskt, rummet behövde det verkligen! Hehe. Men nu är det i alla fall ganska så rent. Mattan är ute och vädras, golvet kunde jag nog ännu ta och tvätta. Gamla oanvända saker har jag också fått städat undan så de inte behöver stå och samla damm på sig. Lakanen byts också idag. Skönt skönt skönt! Nu vill jag gå och rida! Känner för det riktigt nu.Tror att jag tar och släpar fram några cavalettin också! Oj vad duktig jag är idag :) Det är pappa och jag som har städat hela dagen här annars också, mamma sover. Vet inte varför, och nu just bryr jag mig inte heller. Brodern är i skolan än så länge, så jag har inte haft någon att bråka med heller. Noja, nu ska jag sticka ut i kölden!


Rosetten jag fick från Ypäjä ;) hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0