dzeevlå

Varför är jag nuförtiden jämt trött? Eller inte kanske precis alltid, men för det mesta. Det är inte ens roligt. Och så på kvällarna då jag säger att jag ska gå och sova tidigt så får jag inte det. Så då är jag igen trött. Och nu är jag trött. Eller egentligen inte... Och varför ska de spela piano hela tiden på rastarna här i skolan? Julsånger! Och psalmer. Eller vad det nu är. Vem orkar med sådant? Inte jag i alla fall, men det är inte något jag precis kan göra något åt...

Jag har lite väl stora humörsvängningar nu känns det som. Jag är på riktigt bra humör och glad, men om jag vill kan jag förändras till riktigt dzeevlå! Heh. Jag slipper ju hem imorgon i alla fall. Bra eller dåligt - det vet jag inte. Faktiskt så trivs jag riktigt bra här i Jakobstad, så på ett sätt skulle jag inte vilja åka hem. Men det gör jag i varje fall, eftersom jag måste. Modersmålsprov ska jag skriva på eftermiddagen. Aijdå. Det har inte blivit precis mycket läsande inför det heller.. Men nog ska jag väl klara det i alla fall. Det borde ju inte vara så svårt.
Nu skulle jag ha lust att gå "hem", lägga mig i sängen och slänga täcket över huvudet. Och vet ni vad jag sedan skulle göra? Somna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0