andra november

Det blev inget skrivande igår, tyvärr. Hade så fullt upp hela dagen ;)

Steg upp före kl. 6 på morgonen, ställde mig iväg till Kajaana. Heter de så på svenska? Nå i alla fall. Hästarna på skjuts och iväg. Det var mera snö där än här, riktigt ordentlig vinter, kallt var det också. Men nog är det här också det... Noja, i meters klassen var det bara en enda nolla, så jag och Allu med våra 4 fel blev till andra. I 110 cm blev det två slarvrivningar, annars funkade han jätte bra! Det blir nog 120 strax från våren med honom, enligt planerna. Ingen placering i den klassen, dock hade vinnaren 4 fel där. I 120 me Ressu kom vi lite nära på ett och tog ner det. Sedan var det en mur vi råkade missa... Noja, annars hoppade han nog riktigt fint. Sedan i både min och hästens första 130 cm bana var vi felfria! - Allt till sista hindret. Ett våghinder som skulle hoppas på en "kurvig väg", så det blev en lite slarvig anritt vilket ledde till att han i praktiken sprang om hindret.. På nästa försök var det inga problem alls! Det blev alltså 4 fel på grund av vägran, och så blev det dessutom 3 tidsfel. Men tänk er, trorts det räckte det till vinst! Den som kom på andra plats hade 8 fel och tredje placerade hade väl det också. Så verkligen tuffa banor, många mer erfarna ryttare än jag fick så mycket felpoäng. Som råga på allt fyllde jag 16...! Yeij, blev inte så mycket presenter... Men noja, nu är man ju byxmyndig i alla fall! ;D

nu ska jag ställa mig till skolan! Heijjp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0